Previous Page  17 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 90 Next Page
Page Background

"Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare)

reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru

eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine."

conținutului (sistem de management al învățării), la care se asociază instrumente

Web 2.0 pentru relații interpersonale, dialog continuu și distribuire;

-

„spații" pentru învățare în interiorul școlii, la nivelul infrastructurii, ar putea,

probabil, să rămână neschimbate; diferențierea modelelor de învățare va fi pusă în

practică în principal prin cooperarea dintre elevi și personalizarea conținutului și a

cursurilor educaționale, atât pentru modelul de clasă tradițională, cât și pentru

diferitele modele de la acesta, cu ajutorul TIC (ex. clasa obișnuită);

-

promisiunea unei creșteri graduale în producerea de conținut educațional produs de

utilizator însuși (ca profesorul), ceea ce poate să se constituie ca cel mai larg

răspândit curent și ar trebui să fie criterii de validare potrivite care permit refolosirea

și sunt o garanție a interoperabilității tehnologice;

-

prevalența tablelor interactive multimedia și a suprafețelor interactive, în general, ca

și a elementelor tehnologice precum tabletele, netbookurile, cărțile electronice, ceea

ce va stimula noi abordări de predare și metode de studiu;

-

necesitatea de a face o evaluare a momentelor de „învățare informală" din afara

mediului școlii. În acest sens, direcția este de a aprofunda cum să fie inserate

experiențele inovatoare, ca, de exemplu, folosirea jocurilor sau folosirea conținutului

/ mediilor, în contextul unor scenarii de învățare noi;

-

derivând din diferite experiențe din Europa, instruirea profesorilor, atât tehnologic,

cât și metodologic, încă are nevoie de identificarea unor modele potrivite pentru

instruiri continue care să vină în întâmpinarea diferitelor nevoi.

-

prezența larg răspândită a noilor tehnologii, sub forma hardware și a instrumentelor,

inclusiv aplicațiile web 2.0 (wiki-uri, bloguri, e-content etc.), vă permite să activați

evaluarea proceselor de învățare, dar și să identificați preferințele elevului. Folosirea

acestor instrumente va modifica, probabil, evaluarea formativă, în timp ce

„evaluarea sumativă" va păstra o abordare bazată pe măsurarea învățării, din teste

de evaluare obiectivă (ex. OECD-PISA și INVALSI).