Previous Page  62 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 90 Next Page
Page Background

Două abordări

principale

în

evaluare:

(se vor

folosi evaluarea

pentru învățare

(AfL) și evaluarea

învățării (AoL))

Evaluarea învățării (ex.: testul la nivel de clasă) trebuie să

ilustreze:

o

Înțelegerea textului de către elevi; (Kahoot conține o facilitate ce

oferă feedback și poate evalua progresul elevilor)

o

Cunoștințele TIC ale elevilor (știu cum să folosească și să

interacționeze cu Kahoot)

Evaluare pentru învățare (identificarea pașilor necesari pentru

îmbunătățirea procesului de predare-învățare).

o

Lucrul în echipă (profesorii vor observa felul în care elevii

interacționează în cadrul grupului)

o

Utilizarea informației pentru înțelegerea și analiza textului (prin

intermediul feedbackului Kahoot)

o

Profesorul va nota nevoile elevilor în ceea ce privește scrierea

întrebărilor și selectarea propozițiilor corecte/greșite din textul de

analizat

RESURSE

CHEIE

Textuale

Text /carte /povestirea supusă

discuției.

Display și media electronice

Kahoot

Acțiunea 1

Rezumatul activității

Introducere:

Cârligul deDeschidere

pentru Învățare (Cum

voi câștiga atenția

elevilor?)

Profesorul va ține lecția în laboratorul de informatică sau în clasă, utilizând

dispozitivele mobile ale elevilor.

Profesorul oferă elevilor PIN-ul pentru a avea acces la jocul online pe care îl vor juca,

având la bază întrebările cu alegere multiplă pe care le-au elaborat.

Profesorul îi sfătuiește pe elevi să introducă o poreclă și așteaptă de la fiecare

student (sau grup de studenți dacă se vor juca în grup) să se conecteze la Kahoot.

Elevii pot juca în grup, având o poreclă pentru propria echipă.

Profesorul îi asistă pe elevi.

Elevii folosesc jocul Kahoot bazându-se pe întrebările și răspunsurile pe care le-au

elaborat la ora anterioară și își primesc punctajele.

Acțiunea 2

Rezumatul activității

Instruirea directă:

Cum voi prezenta

materialul nou și cum

voi face învățarea

relevantă?

Profesorul introduce jocul, bazat pe analiza de text cu 2 întrebări cu 4 răspunsuri

fiecare, iar elevii trebuie să le rezolve.

Elevii dezbat motivele pentru care unele răspunsuri sunt greșite; unele răspunsuri nu

oferă o analiză la fel de bună ca altele.

Profesorul îi organizează pe elevi în grupuri mai mari decât până acum și distribuie

fiecărui grup un fragment conținând următoarea sarcină: realizați o întrebare cu 4

variante de răspuns pentru analiza fragmentului. Un singur răspuns este corect.

Acțiunea 3

Rezumatul activității

Practică independentă

îndrumată:

Cum îi voi face pe

elevi să practice ceea

ce tocmai a fost

predat?

Elevii vor lucra în grup. Fiecare fragment conține deja 2/3 întrebări de analiză pe care

elevii le pot adapta sau folosi. Trebuie să elaboreze 4 răspunsuri ( 1 corect și 3

greșite) într-un interval de timp stabilit (aprox. 10 minute).

Profesorul se plimbă printre elevi și îi corectează, dacă este necesar.

Elevii trebuie să elaboreze o întrebare online cu ajutorul Kahoot, alegând elemente

multipedia pe tableta propriului grup.